Ἀνελήφθης ἐν δόξη, Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν, χαροποιήσας τους μαθητάς, τῇ ἐπαγγελίᾳ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, βεβαιωθέντων αὐτῶν διά τῆς εὐλογίας, ὅτι σὺ εἶ ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ὁ Λυτρωτής τοῦ κόσμου.
«Ἄνδρες Γαλιλαῖοι, - φωνάζουν δύο ἄγγελοι - γιατί στέκεσθε καί κοιτάτε μ' αὐτόν τον τρόπο τον οὐρανό; Αὐτός πού ἀνελήφθη στον οὐρανό, θά ἔλθει πάλι, μέ τόν ἴδιο τρόπο που Τόν εἴδατε να ἀνεβαίνει πρός τόν οὐρανό» (Πράξ. 1, 11).
Με το χέρι σηκωμένο καί τό δάχτυλο να δείχνει πρός τόν οὐ-ρανό, δύο λευκοντυμένοι ἄνδρες (οἱ Ἀρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ κατά τήν παράδοση) κάνουν τους ἀποστόλους να συνειδητοποιούν την νέα πραγματικότητα. Αὐτός ὁ Ἰησοῦς, πού ὁ ἀτιμωτικός Του θάνατος τοὺς ἔκανε καί Τὸν ἐγκατέλειψαν στο Πάθος Του, καί τότε, πρίν Τόν ξανασυναντήσουν μετά τήν Ἀνάστασή Του, πρός στιγμήν ἔχασαν την πίστη τους, τώρα τούς ἀφήνει γεμάτους χαρά καί δόξα, μέτὴν ὑπόσχεση, νά τούς στείλει τό Ἅγιο Πνεῦμα.
Ὁ Χριστός εὐλογεῖ μέ τό χέρι Του, θρονιασμένος πάνω σε μιά οὐράνια δόξα, ἡ ὁποία ἀποτυπώνεται μέ μιά σφαίρα, που συμβολίζει τόν οὐρανό, καί τήν κρατοῦν οἱ οὐράνιες δυνάμεις. Σάν Θεάνθρωπος στο Πρόσωπό Του παίρνει καί «συγκαθίζει» τήν ἀνθρωπότητα δίπλα στόν Πατέρα καί στό Ἅγιο Πνεῦμα.
Ἡ Παρθένος Μαρία, σάν Μητέρα τοῦ Θεοῦ, τῶν Ἀποστόλων καί ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἐντυπωσιάζει με την στάση Της με τα χέρια ἀνοιχτά, σάν μιά ζωντανή ἀγκαλιά. Τί ἠρεμία πού ἔχει, σε ἀντίθεση μέτοὺς ἀνήσυχους Ἀποστόλους! Ἡ Παναγία, μόνον αὐτή καί οἱ Ἀρχάγγελοι φοράνε φωτοστέφανο, ἔμβλημα φωτός ἐκείνων, που μετέχουν στήν ἁγιότητα τοῦ Θεοῦ.
Σάν «παραφωνία» στήν ἱστορία, εἶναι παρών καί ὁ Ἀπόστο-λος Παῦλος. Παρ' ὅτι μετεστράφη τελευταῖος, ἐνσωματώνεται ἐδῶ στον «σύλλογο» τῶν ἀποστόλων, λόγῳ τοῦ σημαντικού ρόλου, πού διεδραμάτισε στήν νεογέννητη Ἐκκλησία.
Καί μέ τόν τρόπο, πού ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός ἔφυγε, μέαὐτόν τον τρόπο θα ξαναέλθει στο τέλος τοῦ κόσμου.
---
"You were taken up in glory, O Christ our God, making Your disciples joyful with the promise of the Holy Spirit, confirmed through the blessing, that You are the Son of God, the Redeemer of the world."
“Men of Galilee,” cry out two angels, “why do you stand looking up into the sky like this? This same Jesus, who was taken up from you into heaven, will come again in the same way you saw Him go into heaven.” (Acts 1:11)
With a raised hand and a finger pointing toward heaven, two men in white robes (the Archangels Michael and Gabriel according to tradition) help the apostles grasp the new reality. This Jesus—whom they had abandoned in His Passion due to the shameful death He suffered, and before meeting Him again after His Resurrection, had even lost their faith for a moment—now leaves them filled with joy and glory, with the promise that He will send them the Holy Spirit.
Christ blesses with His hand, enthroned upon heavenly glory, which is depicted as a sphere symbolizing heaven, held up by the heavenly powers. As the God-Man, in His person He takes and seats humanity beside the Father and the Holy Spirit.
The Virgin Mary, as Mother of God, of the Apostles, and of all humanity, stands out with her open arms like a living embrace. What serenity she radiates, in contrast with the anxious apostles! The Theotokos, along with the Archangels, is the only one depicted with a halo—symbol of the divine light shared by those who partake in God's holiness.
As a seeming "anomaly" in the story, the Apostle Paul is also present. Although converted last, he is included here among the "assembly" of the apostles, because of the important role he played in the early Church.
And just as the Lord Jesus Christ departed, so He shall return at the end of the world.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου